2022-10-05 napi bejegyzések

Barangolás a macskák világában

„Barátainkat az állatokat, óvjuk, védjük, szeressük,
hogy a Földön együtt boldogan élhessünk!”

Az Állatok Világnapjáról minden évben megemlékezünk, amelynek alapelve, hogy az állatok boldogabbá teszik életünket, segítőtársként és barátként gazdagítják mindennapjainkat. Ezen alkalomból Janikovszky Éva Könyvtárunk játékos vetélkedőt szervezett október 4-én az 5-6. évfolyam számára. Az idei tanévben a macskák világában barangoltak a versenyzők. A feladatokon keresztül megismerkedtek a macskák felépítésével, életmódjával. Macskás mesehősök felismeréséről is számot adtak a versenyzők. A legügyesebb csapatok elnyerték méltó jutalmukat.

Köszönjük a zsűri (Nagy Dezsőné, Zsirosné Czeglédi Erzsébet) munkáját!

Eredmények:
I. „Szervál” 5.a: Kozma Dénes, Nagy-Spanyol Dániel, Sós Laura, Toplak Marianna Adél
II. „Skót macskakarom” 5.b: Horváth Brendon, Horváth Zsanett, Rácz Kincső, Szabó Hajnalka
III. „Bajuszkirály”: Balogh Benedek, Bécs Gergő, Loló András, Mezei Dávid

Szervező pedagógus: Milotai-Kiss Ildikó

A bejegyzés megosztása:

Digitális országos mérések 2023

Tisztelt Szülők!

A 2022/2023. tanév rendjéről szóló 22/2022. (VII. 29.) BM rendeletnek megfelelően a 2022/2023. tanévben a digitális országos mérések két fő időszakban zajlanak. A bemeneti mérésekre 2022. szeptember 26. és november 30. között, a kimeneti mérésekre 2023. március 6. és június 9. kerül sor.

A digitális országos mérésben iskolánk hatodik és nyolcadik osztályos tanulói vesznek részt. A mérésben való részvétel minden 6. és 8. évfolyamos tanuló számára kötelező.

MÉRÉSI TERÜLETEK

Szövegértés: A tesztek a mindennapi életből vett szövegekben szereplő tények, összefüggések feltárását, problémák, helyzetek megoldását várják el a tanulóktól, elbeszéléseket, regényrészleteket, ismeretterjesztő szövegeket, újságcikkeket, hirdetéseket és szokványos táblázatokat tartalmaznak. A tanulóknak a különböző információhordozókhoz kapcsolódó kérdések megválaszolásakor a szövegek átfogó értelmezésén túl különböző műveleteket kell végrehajtaniuk. Ezek közé egészen egyszerű és komplex műveletek is tartoznak, a konkrét információ visszakeresésétől az egyes szövegelemek funkciójának meghatározásán át a szöveg megformáltságára való reflektálásig. A mérésben zárt és nyílt végű feladatok egyaránt szerepelnek. A tanulói teljesítmények értékelése központilag történik.

Matematika: azt vizsgálja, hogy mennyire képesek az iskolai oktatás során elsajátított matematikai ismereteiket valós helyzetekben, életszerű kontextusokban alkalmazni. A felmérés ugyan figyelembe veszi a matematika tanterveket, de nem csak azon ismeretek mozgósítását várja el, amelyeket éppen az adott évfolyamon kellett elsajátítani. A mérésben zárt és nyílt végű feladatok egyaránt szerepelnek. A tanulói teljesítmények értékelése központilag történik.

Természettudományos műveltségét vizsgáló mérésben: a természettudomány kérdéseivel, a műszaki, technikai problémákkal valóságos, vagy valószerűen megkonstruált kontextusban találkoznak a diákok. A kérdések megválaszolásához nem kizárólag és nem elsősorban az előzetes tudásukra van szükségük a diákoknak, hanem fel kell használniuk és fel kell dolgozniuk a feladatban szereplő információkat, adatokat, adatábrázolásokat is. A mérésben zárt és nyílt végű feladatok egyaránt szerepelnek. A tanulói teljesítmények értékelése központilag történik.

Az idegen nyelvi mérés: a 8. évfolyamos tanulók angol és német nyelvtudását vizsgálja. A mérésben az angolt vagy németet első idegen nyelvként tanuló diákok vesznek részt. A mérés azt vizsgálja, hogy a tanulók elérik-e a tantervi követelményekben az egyes évfolyamok számára előírt szinteket. Az idegen nyelvi mérés mindkét évfolyamon három készséget érint, a mérés egyik része az olvasott szöveg értését és a szövegalkotást, a másik része a hallott szöveg értését vizsgáló feladatokból áll. A mérések csak zárt végű feladatokat tartalmaznak.

A méréseket az iskolákban biztosított számítógépeken kell lebonyolítani. Évfolyamonként egy-egy mérési időszak (10 munkanap) áll rendelkezésre a jogszabály alapján az intézmények számára a mérések lefolytatására. Ez alatt az évfolyam minden tanulójának részt kell vennie a számára előírt méréseken. Az évfolyam tanulóit a rendelkezésre álló számítógépes termek és számítógépek számának megfelelően mérési csoportokba rendeztük.

Egy tanuló 2 mérési napon teljesíti a számára előírt méréseket a 10 munkanapos időszakban.

  • egyik nap: szövegértés és matematika
  • másik nap: természettudomány és idegen nyelvi mérési adatokat tartalmaznak. A tanulói teljesítmények értékelése központilag történik.

Az országos digitális mérések napjai a 8. évfolyamon:
2022. október 10. – október 21-ig.

A 8. évfolyam tanulóit tájékoztatjuk a kompetenciamérés helyéről és a pontos időpontokról.

A mérés időtartama egy-egy napon 4 X 45 perc.  A tanulóknak a matematikateszt megoldásához szükség lehet számológépre. Ezt a tanulók a mérés napján hozzák magukkal! A feladatlapok kitöltés alatt más segédeszköz nem használható.

Mobiltelefon és/vagy tablet a felmérés ideje alatt nem használható még számológép helyett sem!

Az összesített mérési eredmény iskolánk honlapján megtekinthető lesz.

Nagy Dezsőné
intézményvezető-helyettes

A bejegyzés megosztása: